رزین پشت سنگ

رزین پشت سنگ

در صنعت سنگ برای فرآوری اسلب و سنگ های تایل باتوجه به میزان شیار و ترک و شکننده بودن سنگ ها، مراحل متفاوتی در فرآوری انجام میشود. در تولید سنگ هایی که شیار دارند، جهت استحکام لازم برای فرآوری سنگ باید مقاوم سازی انجام پذیرد. بنابراین از انواع رزینهای پلیمری استفاده میشود. در ادامه در مورد انواع رزین پشت سنگ توضیح میدهیم. برای سفارش رزین پشت سنگ کلیک کنید.

رزین پشت سنگ

معرفی رزین ها

رزین های پلی استر: با توجه به قیمت پایینتر میتوانند انتخاب مناسبی برای سنگ ها با شکستگی کمتر باشد اما برای سنگ های حساس تر و یا فرآوری با کیفیت بالاتر بهتر است از رزین های اپوکسی استفاده شود.

رزین های پلی استر: غیر اشبا هستند و در کشور توسط شرکتهای بسیاری تولید میشود و در صنایع مورد استفاده قرار میگیرند. در صنعت سنگ نیز جهت تولید ماستیک، چسب سنگ، چسب مرمر و همچنین خمیر بقچه کردن کوپ سنگ استفاده میشود.

علاوه بر موارد ذکر شده از رزین پلی استر جهت مقاوم کردن پشت سنگ های مرمریت که استحکام نسبتا بالاتری دارند نیز کاربرد دارد. دلیل استفاده از این رزین، خشک شدن سریع آن و همینطور ارزان بودن این رزین‌ها می باشد.

در کارخانه های سنگبری که از رزین پلی استر برای مقاوم سازی سنگ استفاده میشود معمولا از توری فایبرگلاس 75 گرمی استفاده میکنند. زیرا این توری ها نسبت به مش های فایبرگلاس با گرماژ 60 و 65 مصرف رزین بیشتری دارد که مدیران کارخانه ها معتقد هستند که این افزایش مصرف رزین پلی استر موجب بالا رفتن استحکام سنگ میشود.

استفاده از توری فایبرگلاس مناسب و با کیفیت که با رزین پشت سنگ متناسب باشد و همچنین رزین مناسب سنگ مورد نظر بخش مهم کار است.

کابرد رزین اپوکسی پشت سنگ

رزین اپوکسی پشت سنگ درجه بالاتری از پلیمرها در مقایسه با پلی استرها هستند. در حال حاضر شرکتهای ایرانی رزین های اپوکسی پشت سنگ را تولید میکنند که تمامی آنها تولید محصول را با ترکیب مواد اولیه پتروشیمی انجام میدهند. در واقع همه آنها با فرمول های شیمیایی که بدست آورده اند محصولات متنوعی را عرضه میکنند. گروه تولیدی صنعتی مرامو یکی از مجموعه های پیشتاز می باشد. مجموعه مارامو با تکیه بر دانش فنی و تجربه بالا، شرکای تجاری معتبری که در ایتالیا و چین دارد، در این صنعت فعال میباشد.

تولید رزین پشت سنگ

رزین پشت سنگ با برند مارامو در واقع اولین محصول اپوکسی تولید شده ایرانی مخصوص سنگبری و فرآوری سنگ است. این مجموعه اولین بار سال 1385 معرفی و عرضه کرد. در آن زمان تعدادی از کارخانه های سنگبری از رزین های اپوکسی ایتالیایی و اسپانیایی استفاده میکردند. علت آن نیز حساسیت به فرآوری با کیفیت بالا جهت صادرات سنگ بوده است. در آن زمان جناب دکتر رضا طهرانی که در حال حاضر مدیریت گروه صنعتی مارامو را عهده دار هستند، رزین های اپوکسی مورد نیاز کارخانه های سنگبری را از کشور اسپانیا تامین می نمودند. پس از تشدید تحریمهای اقتصادی علیه کشور عزیزمان ایران و محدودیتهای بانکی و اعتبارات اسناد بین المللی تصمیم به بومی سازی این محصولات گرفتند که در ابتدا ضمن عقد قرارداد با شرکتهای تولید کننده داخلی، با مهندسی معکوس محصولات اروپایی و همچنین استفاده از مشاورهای بین المللی توانستند واحد تولید رزین اپوکسی سنگ را آغاز کنند. با توجه به دانش محور بودن این واحد براحتی توانستند در مدت زمانی کوتاه محصولات تخصصی را برای معادن و همچنین تجربه بسیار زیاد در این حوزه فعال میباشد. 

همچنین انواع الیاف حصیری با گرماژهای 200، 300، 400، 600 و 800 نیز برای پیچیدن سنگ کوپ یا همان بقچه کردن کوپ سنگ مورد استفاده قرار میگیرد. توری قنداق کردن سنگ نیز که اصطلاحی رایج در بازار است همان توری الیاف حصیری مارامو میباشد.

ویژگی رزین پشت سنگ

ویژگی رزین پشت سنگ

رزین پشت سنگ دارای درجه بندی های مختلف میباشد. رزین های رقیق که نفوذ بالاتری دارند. انواع غلیظ آن چسبندگی فوق العاده بالایی دارد. رزین های اکروپلیک و پلی پورتان در صنعت سنگ کاربردی ندارند اما پیش بینی میشود طی سال های آینده این رزین ها هم وارد حوزه سنگ شوند.

جمع بندی

رزین های اپوکسی انواع مختلفی دارد و باتوجه به گستردگی مصرف در صنایع مختلف، یکی از محصولات شیمی ساختمان شناخته شده است که در حوزه سنگ با عنوان رزین پشت سنگ جهت چسباندن توری فایبرگلاس به سنگ مصرف میشود. یکی از دلیلهای استفاده در حوزه سنگ، قدرت چسبندگی بالا مخصوصا برای سنگ هایی که شکسته هستند و یا شکنندگی بالا دارند. رزین اپوکسی مارامو یکی از محصولات ایرانی است که با نمونه های خارجی رقابت میکند و در بازار ایران شناخته شده است. اگر سوالی در خصوص این محصول دارید میتوانید زیر همین مطلب سوالات خود را مطرح کنید. همچنین میتوانید با شماره 0989329429999 تماس بگیرید تا از مشاروره های تخصصی جهت خرید این محصول بهره مند شوید.

5/5 - (28 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق محفوظ است