توری پشت سنگ یا توری اپوکسی چیست

توری پشت سنگ یا توری اپوکسی چیست

توری پشت سنگ یا توری اپوکسی از خانواده مش فایبرگلاس بوده که در تولید آن از نخ‌های فیبر شیشه استفاده می‌شود. به دلیل اینکه این توری با رزین به پشت سنگ چسبیده میشود به آن نیز توری اپوکسی گفته میشود. توری فایبر گلاس دارای ویژگی هایی است مانند عایق حرارتی، الکریسیته و مقاومت کششی بالا دارد.

اما این توری دیگر چه ویژگی هایی دارد؟ مصارف و کاربردها و انواع توری پشت سنگ چیست؟ در این مقاله نگاهی به زوایای مختلف و خصوصیات این توری بیاندازیم و به سوال‌ها پاسخ دهیم.

توری پشت سنگ یا توری اپوکسی

از توری اپوکسی در سازه‌ها و سنگ‌های نمای ساختمان ها کاربرد دارد. این توری‌ها دارای استحکام بسیار بالا بوده و مقاومت کششی فوق‌العاده‌ای دارد. مزیت دیگر این توری ها ایجاد مقاومت خمشی بالا در سنگ پس‌ از استفاده می‌باشد که به دلیل ایجاد یک‌لایه کامپوزیتی از توری به رزین در پشت سنگ می‌باشد.

کاربرد توری در تولید سنگ

متداول ترین کاربرد توری پشت سنگ جهت افزایش استحکام سنگ های ساختمانی است. در کارخانه سنگ‌بری، سنگ برش میخورد و کوپ سنگ به ورقه‌ ورقه میشود، این توری‌ را با رزین و چسب (رزین اپوکسی سنگ) مخصوص به پشت سنگ نصب می‌کنند. درنتیجه جهت چسباندن توری پشت سنگ به رزین خاصی نیاز است که سبب می‌شود که سنگ زمان پولیش خوردن، حمل و نقل و نصب و حتی اگر ترکی داشته‌باشد از هم جدا نشوند. همچنین ترک‌ها و رگه‌هایی که به صورت طبیعی در سنگ وجود دارند با این توری، این شیارها باز نمی‌شوند و سنگ سالم باقی می‌ماند.

برای تقویت سنگ‌های ساختمانی عموماً از رزین اپوکسی استفاده می‌شود. این توری پشت سنگ می تواند یک شبکه محکم پشت سنگ ایجاد کند. این تور عمر بالایی دارد، سبک است و باتوجه به سایزهای مختلف برای اکثر سنگ ها قابل استفاده است. تورها همچنین در مقایسه با تورهای فلزی مقاومت کشیی و خمشی بهتری دارند و نسوز هستند.

توری پشت سنگ علاوه‌بر سازگاری با رزین‌های اپوکسی با رزین‌های پلی استر نیز همخوانی دارد که برای سنگ‌هایی که بهای تمام‌شده در فرآوری اهمیت بالایی دارد استفاده می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب و خرید این محصول، مطلب توری فایبر گلاس را مطالعه کنید.

توری پشت سنگ در کجا مصرف میشود؟

توری پشت سنگ یا توری اپوکسی کارایی و کاربردهای مختلفی در صنعت سنگ و کاشی کاری دارد. به عنوان مثال برای آماده‌کردن دیوار هنگام اجرای گچ و سیمانکاری، اینکار باعث میشود که با گذشت زمان در گچ و سیمان ترکی پدیدار نشود.

از این توری‌ میتوان در اجرای کف سرویس‌های بهداشتی (سرامیک)، استخرها ( جهت عایق بندی دیواره ها و کف)، پشت‌بام‌ها ( موقع بتن ریزی و قیرگونی) و غیره می‌توان استفاده‌کرد. همچنین در سنگ‌هایی مانندسنگ گرانیت، مرمر و مرمریت، تراورتن و غیره قابل استفاده است.

مزایای توری پشت سنگ یا توری اپوکسی

مزایای توری پشت سنگ یا توری اپوکسی

  • مقاومت کششی و خمشی بالایی دارد.
  • در برابر رطوبت مقاوم است و جذب آب ندارد.
  • مقابل مواد شیمیایی مثل اسیدها و غیره مقاومت دارد.
  • مقاومت حرارتی مناسبی دارد و فرم خود را از دست نمیدهد.
  • در برابر فشار مقاوم است.
  • باعث استحکام و یکپارچگی سنگ میشود.
  • خردشدن و شکستن سنگ در مراحل جابه‌جایی، پولیش و نصب جلوگیری میکند.
  • افزایش چسبندگی سنگ به مصالح ساختمانی (ملات) را سبب میشود.
  • از کهنه‌شدن و فرسودگی سنگ ممانعت میکند.
  • به طور کلی باعث افزایش طول عمر سنگ میشود.
  • توری اپوکسی یک عایق خوب در مقابل اکتریسیته است حتی در ضخامت‌های کم آن.
  • در برابر پوسیدگی و عوامل پوسیده شدن مقاوم است.

مراحل نصب (چسباندن) توری پشت سنگ

موقعی که سنگ های کوپ‌ از معادن استخراج می‌شوند در کارخانه های سنگبری فرآوری های مختلفی بر روی سنگ مانند چسباندن توری پشت سنگ انجام می‌شود.

سنگ های مرمر و مرمریت دارای جنس بسیار نرم هستند. بنابراین دارای رگه ها و ترک هایی نیز می‌باشند، بنابراین پیش از انجام عملیات پولیش و پرداخت باید به منظور جلوگیری از شکسته شدن، توری (مش) چسابنده شود.

فرآیند چسباندن بدین شرح است که پس از برش کوپ سنگ در ضخامت‌های مورد نظر، یک ورق توری به پشت سنگ با رزین اپوکسی توری، چسبانده می شود. این چسب سبب چسبیدن مش فایبرگلاس به سنگ می‌شود.

انواع توری پشت سنگ فایبرگلاس

انواع توری پشت سنگ فایبرگلاس

توری پشت سنگ ۶۵ گرمی:

مش فایبرگلاس 3 در 3 با گرماژ ۶۵ بر مترمربع پرمصرف‌ترین توری در صنعت سنگ می‌باشد.

توری پشت سنگ ۷۵ گرمی :

توری فایبر گلاس 4 در 4 با گرماژ ۷۵ گرمی نیز در فرآوری سنگ‌های مرمریت مورد استفاده است که گزینه مناسبی برای کارخانجاتی می‌باشد که از رزین پلی استر به‌جای اپوکسی استفاده می‌نماید.

توری پشت سنگ دوبل یا دابل ۷۵ گرمی:

توری فایبرگلاس دوبل 7 در 9 که با گرماژ ۷۵ گرم بر مترمربع جزء توری هایی با کیفیت خیلی بالا می‌باشد که تولید آن با جدیدترین دستگاه‌های موجود در این صنعت صورت می‌پذیرد.

توری پشت سنگ اتو شده ۶۰ گرمی:

توری فایبرگلاس 1 در 2 که جدیدترین محصول مورد استفاده در کارخانجات تولید سنگ ساختمانی می‌باشد. از بروزترین تکنولوژی برخوردار است. توری مش فایبر گلاس طبق نیاز کارخانجات و با توجه به نوع سنگ و میزان ترک‌های سنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید جهت انتخاب توری پشت سنگ مناسب از مشاوران مجموعه راهنمایی گرفته تا مناسب‌ترین محصول را تهیه فرمایید.

جمع بندی

توری پشت سنگ به دلیل کاربرد و ویژگی های منحصربه فرد موثر آن امروزه مورد توجه معماران و صنعتگران حوزه سنگ و ساختمان قرار گرفته است. از کاربردهای آن میتوان به استفاده در پشت سنگ اسلب، سنگ های نمای ساختمان، کاشی و سرامیک و عایق کاری کف و دیواره های استخر استفاده کرد. داشتن مقاومت کششی، عدم جذب رطوبت، عایق حرارتی و الکتریسیته باعث شده مصرف آن در بخش ساختمان افزایش یابد. توری فایبرگلاس پشت سنگ مارامو یکی از بهترین توری ها در بازار ایران است که گروه تولید مای تور اماده ارائه و مشاوره برای خرید این توری است. این توری دارای استاندارد اروپا و در بسته بندی مخصوص به همراه مشخصات فنی است. اگر سوالی در زمینه این محصول دارید میتوانید در پایین همین مطلب عنوان کنید تا کارشناسان ما پاسخ دهند یا با ما تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق محفوظ است