توری مخصوص بتن

توری مخصوص بتن

امروزه برای عایق کاری، ایزولاسیون و استحکام در سازه های بتنی از مواد مختلفی استفاده می شود. یکی از بهترین محصولات که برای این کار استفاده می شود توری فایبر گلاس ‏می باشد، این توری در واقع نوعی الیاف نسوز می باشد که از ‏شیشه تولید شده است.

توری فایبر گلاس برحسب گرماژ، عرض و ابعاد چشمه  انواع مختلف می باشد که هر کدام از این نوع توری ها برای مصارف خاصی به کار می رود، یک نمونه از این توری ها، توری مورد استفاده در سازه های بتنی است.

به طور کلی می ‌توان گفت از توری و مش فایبرگلاس جهت ایجاد مقاومت و استحکام ‏بیشتر در ملات ساختمانی، سنگ ها، پیوستگی بتن، گچ، و… استفاده می شود. ‏

انواع الیاف به کار رفته در بتن

الیاف شیشه :

این نوع رشته ها بر کاهش کارایی و اسلامپ بتن تازه ، به شدت تاثیر گذاشته و برای رفع این مشکل باید از روان ساز های مناسب استفاده نمود.

الیاف فولادی :

این نوع الیاف جهت ایجاد بهبود در خواص بتن در سازه های بتنی و بتن مسلح به کار برده می شود. همچنین موجب افزایش مقاومت کششی بتن شده و این کار از طریق کاهش ایجاد ریز ترک ها در بارگذاری خارجی اتفاق می افتد.

الیاف پلی پروپیلن:

الیاف پلی پروپیلن از ترک خوردگی و جمع شدگی بتن در سنین اولیه جلوگیری کرده و بتن تولیدی با این نوع الیاف ها خرد نمی شود. همچنین آب گریز بوده و درصد جذب آن صفر است. در نتیجه به افزودن آب اضافی جهت افزایش روانی بتن که منجر به کاهش نسبی مقاومت گردد، نیازی نیست.

الیاف آرامید:

از خصوصیات این نوع الیاف می توان به نقطه ذوب بالا، پایداری حرارتی، غیر قابل حل بودن در بسیاری از حلال های آلی، سبکی و وزن کم، پایداری حرارتی بالا، استحکام کششی بالا، مدول بالا و مقاومت در برابر شعله اشاره نمود. الیاف آرامید مانند الیاف های شیشه و کربن می توانند در ساخت کامپوزیت ها استفاده شوند.

الیاف کربن:

از مهمترین مزایای این الیاف می توان به استحکام خستگی بالا ، مقاومت در برابر خوردگی و ضریب انبساطی پایین اشاره نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب و خرید این محصول، مطلب توری فایبر گلاس را مطالعه کنید.

 مزیت استفاده از توری فایبرگلاس بتنی

  1. کاهش هزینه ساخت
  2. دوام بالا
  3. کاهش نیاز به نیروی انسانی در پروژه
  4. کاهش آلودگی صوتی در محل
  5. کاهش وزن و حجم ساختمان
  6. افزایش سرعت اجرای پروژه
  7. اطمینان از انطباق با استاندارد
  8. عمل آوری مناسب
  9. سهولت نصب و اجرا
  10. کیفیت و یکپارچگی بالا

کاربرد توری فایبرگلاس

توری فایبر گلاس کاربرد های فراوانی در ساختمان سازی دارد از جمله:

  • گچکاری و سیمانکاری : از مش فایبرگلاس می‌توانیم برای ایجاد روکش تمام سطوح دیوارها استفاده کنیم. سیمانکاری یا گچکاری با مش فایبرگلاس، علاوه بر مقاوم سازی دیوار، باعث زیباسازی دیوارها خواهد شد. توجه داشته باشید در صورتی که استفاده از مش فایبرگلاس در ماتریس سیمانی مد نظر است، باید از توری فایبرگلاس مناسب با فرآیند سیمانکاری که در برابر حملات قلیایی مقاوم است، استفاده شود.
  •  عایق‌های رطوبتی و آب بندی: از مش فایبرگلاس به شکل گسترده برای آب‌بندی انواع سازه های آبی مانند پوشش عایق کاری شده جداره استخرها استفاده می‌شود. عدم تأثیرپذیری از رطوبت، مقاومت فیزیکی بالا و سازگاری با ملات عایق کننده باعث شده تا توری فایبر گلاس از بهترین ساختارها برای آب‌بندی باشد.
  • ترمیم ترک در سطوح بتنی: برای ترمیم ترک در سازه‌های آسیب دیده بتنی از روش‌های گوناگونی استفاده می‌شود که در همگی آنها نیاز به ایجاد یک پایه برای اعمال ملات ترمیم بتن داریم. از توری فایبر گلاس برای پوشش سطوح ترک دیده و اعمال ملات‌های ترمیم بتن استفاده می‌شود.
  • –         تقویت سنگ‌های ساختمانی: از توری فایبر گلاس برای پوشاندن سطوح در یک سمت سنگ‌های بزرگ ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. این سنگ‌ها پس ‌از برش زنی به‌ علت سطوح بزرگ مقاومت کمی دارند که با اعمال سیستم مش بندی و تزریق ملات‌های مخصوص مقدار مقاومت فیزیکی آنها تقویت می‌شود.

در نهایت ….

سایت mytoor.ir ارائه دهنده توری فایبر گلاس و جدیدترین محصولات با بهره‌گیری از توان حداکثری مجموعه جهت رضایت مشتری و رقابتی کردن بازار برای عرضه محصولی با کیفیت تر و بصرفه تر از اهداف ما بوده و خواهد بود.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق محفوظ است