توری فایبر گلاس چیست؟ چه کاربردی در صنعت ساختمان دارد؟

توری فایبر گلاس چیست؟ چه کاربردی در صنعت ساختمان دارد؟

توری فایبر گلاس به شبکه بافته‌ شده از الیاف شیشه اطلاق می‌شود که بنا به کاربرد آن در صنایع گوناگون و مصارف مختلف با مشخصات متفاوت تولید می‌گردد. در این ‌میان مش فایبرگلاس بر شبکه توری تولید شده از رشته‌های نخ فیبر شیشه گفته می‌شود. در واقع گلوله‌های شیشه‌ای که از ذوب ضایعات شیشه ایجاد می‌شود و در کارخانه‌های تولید توری به رشته‌های نخ الیاف شیشه تبدیل می‌شود.

در ادامه انواع توری فایبرگلاس و کاربردهای آن را توضیح میدهیم. برای خرید این محصول میتوانید با شماره 0989329429999 تماس بگیرید.

توری فایبرگلاس چیست و چه توری انتخاب کنیم؟

سپس این الیاف در دستگاه‌های بافت توری به مش فایبرگلاس تبدیل می‌گردد البته توری فوق بسیار منعطف بوده و برای بالا بردن استحکام آن می‌بایست با یک پوشش رزینی آغشته شود. لذا پس ‌از مرحله بافت توری ها از داخل حوضچه‌های رزین عبور می‌کنند و پس‌ از آن داخل کوره‌های هوای گرم رفته تا این رزین خشک شود و پس‌ از سخت شدن رزین روی توری آن‌ها را به‌ دور یک هسته از جنس مقوا می‌پیچند.

سپس روی توری را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار می‌دهند. که این‌ موضوع جهت حفظ رطوبت داخل کیسه و جلوگیری از خشک شدن سریع آهار روی توری می‌باشد. مش فایبرگلاس مزایا و تنوع بسیار بالایی دارند که با توجه به موارد مصرف انتخاب می‌شوند.

مزایای توری فایبر گلاس

  • توری مش فایبر گلاس دچار پوسیدگی نمی شود.
  • طول عمر بالایی دارد.برای انواع مصالح مورد استفاده قرار میگیرد.
  • آب جذب نمی کند بنابراین ضد آب است.
  • انعطاف پذیر است.
  • دارای ابعاد و وزن های مختلف می باشد.
  • سبک است و حمل نقل آن آسان است.
  • دارای چشمه (مش)های با فواصل مختلف و سایزهای می باشد.
  • توری فایبر گلاس نسوز است.
  • عایق الکتریکی خوبی است.

کارخانه توری فایبر گلاس

بیشتر کارخانه‌های سنگبری از توری مش فایبرگلاس جهت کار بر روی سنگ‌ها استفاده می‌کنند. توری فایبر گلاس مورد استفاده در کارخانه‌های سنگ بسیار سبک وزن هستند. همچنین کاربرد آسان آن یکی دیگر از مزیت‌های آن می‌باشد.
مش فایبرگلاس در کارخانه‌های سنگ با توجه به نوع سنگ ای محصولات در گرماژ و چشمه‌های مختلف به کارخانه عرضه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کارخانه توری فایبر گلاس را مطالعه کنید.

تولید توری فایبر گلاس

برای تولید توری فایبر گلاس نوع رزین برای کاور یا پوشش دادن روی آن استفاده میگردد. این پوشش باعث می‌شود که مش فایبرگلاس در برابر مواد قلیایی هم مقاوم شود که به اصطلاح مش قلیایی AR نیز میگویند.
توری فایبرگلاس محصولی نوین و ایده‌آل در صنعت سنگ و ساختمان ‌سازی است که موجب افزایش پایداری دیوارها و سازه هایی مثل بتن میشود. برای آشنایی بیشتر میتوانید مقاله تولید توری فایبر گلاس را مطالعه کنید.

 توری مش فایبر گلاس ۴۵ گرمی:

از این توری باتوجه به مش های آن بیشتر برای اجرای کف‌پوش‌های اپوکسی و کف‌پوش های پلی یورتان استفاده می‌شود. علاوه ‌بر موارد فوق از مش فایبرگلاس ۴۵ گرمی در تولید سمنت برد و میکرو سمنت ها هم استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب توری فایبرگلاس 45 گرمی را مطالعه کنید.

توری فایبر گلاس با چشمه ۴ میلی‌متر در ۴ میلی‌متر :

این مش نیز از توری‌های فایبر گلاس پرمصرف در صنعت سنگ می‌باشد که عموماً در کارخانجات فرآوری مرمریت که از رزین‌های پلی استر استفاده می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد. عرض های ۱۲۰ سانتی‌متر ۱۳۰،۱۴۰،۱۵۰،۱۶۰،۱۷۰،۱۸۰،۱۹۰ سانتی‌متر و ۲ متری این مش قابل سفارش بوده و از نظر مقاومت و استحکام نسبت به توری ۶۵ گرم برتری دارند .

توری فایبر گلاس ۷۵ گرمی دوبل (دابل) با چشمه ۷ میلی‌متر در 9 میلی‌متر:

شاید بتوان این توری را محکم‌ترین و مناسب‌ترین توری جهت فرآوری سنگ‌های حساس و خرد دانست. انواع سنگ‌های چینی و مرمر را می‌توان با این توری فراوری نمود. ساختار دوبل رشته‌های تار آن علت استحکام بالای آن می‌باشد. عرض های این توری نیز از ۱۲۰ سانتی‌متر تا دومتری می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این توری، مطلب توری فایبر گلاس 7 در 9 را مطالعه کنید.

توری فایبرگلاس ۶۰ گرم ۲ در ۱

توری فایبر گلاس ۶۰ گرم ۲ در ۱ :

اگر سنگ‌های شما از سلامت قابل ‌قبولی برخوردار هستند پیشنهاد ما به شما استفاده از توری ۶۰ گرمی  ۲ * ۱ می‌باشد. این‌ توری علاوه ‌بر مصرف رزین پشت سنگ بسیار کم، استحکام نسبتا مناسبی دارد که علت آن نازک بودن این توری می‌باشد. برای آشنایی بیشتر مطلب توری فایبر گلاس گرماژ 60 را مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی: توری پشت سنگ یا توری اپوکسی چیست

توری آتل کردن سنگ کوپ:

جهت برش سنگ‌های کوپ که قرار است با اره برش داده شود بهتر است که آن را بغچه کنید برای این منظور از توری آتل کردن یا همان‌طوری بغچه کردن استفاده می‌شود. نام تجاری این توری الیاف حصیری بوده و در گرماژهای ۲۰۰ گرمی، ۳۰۰ گرمی، ۴۰۰ گرمی، ۶۰۰ گرمی، ۸۰۰ گرمی و 1000 گرمی تولید می‌شود. برای پیچیدن و بغچه کردن سنگ کوپ ۲ نوع ۴۰۰ گرم و ۶۰۰ گرم بیشترین کاربرد را دارد. برای آشنایی بیشتر مقاله توری بقچه کردن را مطالعه کنید.

توری وکیوم سنگ کوپ

توری وکیوم سنگ کوپ:

یکی دیگر از موارد استفاده توری فایبر گلاس در تزریق اپوکسی به داخل ترک‌های داخل سنگ کوپ می‌باشد. در این روش از توری فایبرگلاس با چشمه ۵ میلی‌متر در ۵ میلی‌متر استفاده می‌شود وزن این‌ توری ۱۶۰ گرم بر مترمربع می‌باشند.

با استفاده از آن یک فضای ارتجاعی مابین سنگ و کاور وکیوم ایجاد می‌کنند تا در زمان ایجاد خلا رزین اپوکسی از ما بین آن عبور کرده و به داخل ترک‌های سنگ نفوذ کند. جهت آشنایی بیشتر با این محصول مقاله توری وکیوم کوپ را مطالعه کنید.

تور فایبر گلاس با عرض 150 سانتیمتر و ۶۰ گرمی:

توری عرض ۱۵۰ نیز در فرآوری سنگ‌های اسلب مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی سنگ‌های کوپ با توجه به ترک هایی که دارند و یا خرد بودن سنگ آن در معدن به‌ صورت کوپ های کوچکتر تولید می‌شوند.

توری فایبرگلاس با عرض 150 سانتیمتر و ۶۰ گرمی 3 در 3:

برای سنگ‌ها در صنعت ساختمان می‌بایست از توری مناسب استفاده شود که متناسب با عرض اسلب های سنگی تولید شده متفاوت خواهند بود. توری عرض ۱۵۰ با چشمه‌های ۳ *۳ یکی از این محصولات می‌باشد. از ویژگی‌های آن می‌توان به مصرف کمتر اپوکسی و چسبندگی بالا بین سنگ و اپوکسی اشاره نمود.

توری فایبرگلاس با عرض ۱۶۰ با چشمه‌های ۳ در ۳:

توری با عرض ۱۶۰ با چشمه‌های ۳ در ۳:

از دیگر عرض های ارائه‌شده مش فایبرگلاس عرض ۱۶۰ سانتیمتر می‌باشد که امکان استفاده از آن برای فرآوری سنگ‌های با عرض ۱۶۰ تا 170 سانتیمتر فراهم می‌باشد. سنگ‌های چینی مرمریت تراورتن و مرمر از جمله سنگ‌هایی هستند که با توری های ۶۰ گرمی و توری های  ۶۵ گرمی فرآوری می‌شوند.

انواع توری اتویی (اتوشده) 2 در 1

توری اتو شده 2 در 1:

توری‌های 1 در 2 که از جدیدترین تکنولوژی است و در تولید این توری از مش فایبرگلاس استفاده‌شده دارای ضخامت خیلی کمی هستند و مصرف رزین اپوکسی آن‌ها بسیار پایین می‌باشد.

این توری که در بازار به‌عنوان توری اتویی یا اتو خورده (اتو شده) معروف است تکنولوژی بالای بافت و پوشش آن است که تنها در اختیار چند شرکت در جهان می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع این توری مطلب توری اتو شده را مطالعه کنید.

انواع توری فایبرگلاس 7 در 9

تور فایبر گلاس 7 در 9:

یکی از انواع توری مورد استفاده در صنعت سنگ، این توری فایبر گلاس می‌باشد. این‌ توری که درواقع دارای رشته‌های دوگانه در تارهای توری می‌باشد در بازار به توری دابل (دوبله) ۷ *۹ معروف شده است. استحکام بالاتر این توری نسبت ‌به توری های با چشمه 4*4 و توری ۳ *3 موجب شده برای سفارشات صادراتی و همچنین سنگ‌های خرد تر و حساس ‌تر بسیار مورد استقبال قرار بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع این توری مطلب توری فایبر گلاس 7 در 9 را مطالعه کنید.

به واسطه ساختار پیچیده‌ تر، سرعت تولید این مش نیز کمتر می‌باشد و دقت بالاتر در تولید آن موجب شده تا کارخانجاتی که این محصول را به ‌صورت استاندارد و برای بازار ایتالیا و ترکیه تولید می‌کنند از جدیدترین دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شرکت تویوتا استفاده کنند. کارخانجات سنتی نیز این محصول را با ماشین‌آلات سنتی تولید می‌کنند که کیفیت آن‌ها اختلاف فاحشی دارد و به‌شدت پایین‌تر می‌باشد.

تور فایبر گلاس 7 در 9 و ۷۵ گرمی با عرض 120:

کمترین عرض برای این مش و با توجه به این‌که صرفاً جهت فرآوری سنگ اسلب مورد استفاده قرار می‌گیرد. طوری ۱۲۰ سانتی‌متر است که به‌ صورت رول‌های ۲۰۰ متر طول در جعبه‌های تکی عرضه می‌شود و این محصول ۲۴۰ متر می‌باشد. با توجه به کیفیت بالایی که دارد در فناوری سنگ‌های چینی ازنا و الیگودرز یا سنگ‌های مرمر حساس بسیار خوب و کاربردی می‌باشد.

توری 7 در 9 و ۷۵ گرمی با عرض ۱۳۰:

توری عرض ۱۳۰ در صنعت سنگ کاربرد کمتری دارد اما برای سنگ‌های حساس می‌بایست تنوع سایز و ابعاد وجود داشته باشد که توری فایبر گلاس 7 در 9 عرض ۱۳۰ از آن دسته محصولات می‌باشد استحکام و اجرای استاندارد این‌ توری بارزترین ویژگی این محصول می‌باشد.

توری بتن

در این سال های اخیر جهت عایقکاری، آببندی، ایزولاسیون و افزایش استحکام سازه‌های بتنی از مواد متنوعی استفاده می‌شود. یکی از بهترین محصولات که برای بتن، توری فایبر گلاس است. این توری از جنس مش در واقع نوعی الیاف نسوز می‌باشد که از ‏شیشه تولید شده‌است. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله توری بتن را مطالعه کنید.

عوامل تاثیرگذار بر کیفیت توری فایبرگلاس

عوامل تاثیرگذار بر کیفیت توری فایبر گلاس :

۱- تاریخ مصرف توری فایبر گلاس نگذشته باشد.

۲-توری فایبر گلاس با حرارت مشتعل نشود.

۳-مش فایبرگلاس از چسب جدا نشود.

۴-توری فایبر گلاس روی سطح سنگ پهن شود و باد نکند.

۵- هنگام کشیدن کاردک، توری فایبر گلاس جمع نشود.

۶-مش فایبرگلاس در یک بازه زمانی کم از سنگ جدا نشود.

۷- تار و پود الیاف توری فایبر گلاس از هم جدا نشود.

۸ – تار و پود الیاف توری فایبر گلاس پرس شده باشد و نه نرم نرم و نه خشک خشک باشد.

خرید توری فایبر گلاس

استفاده از انواع مختلف توری با توجه به مصارف آن بوده و در صنایع نظامی نفت و گاز و پتروشیمی، صنعت ساختمان و کارخانجات سنگبری می‌توان موارد استفاده آن را به ‌راحتی پیدا نمود. مجموعه مای تور با توجه به نیاز مشتریان عزیز اقدام به عرضه انواع مختلف توری‌های مش فایبر گلاس با وزن‌ها و چشمه‌های مختلف و گرایش‌های مختلف نموده‌ایم. مجموعه مای تور نیز با توجه به قدمت بالا در این عرصه و دانش فنی بالا و شناخت کلیه افراد متخصص در این بازار اقدام به عرضه این محصول با کیفیت با بهترین کیفیت نموده‌است تا یکبار دیگر به مشتریان عزیز ثابت کنیم که بهترین بازار هستیم. در حال حاضر حدود 150 محصول مختلف در خانواده مش فایبر گلاس را هم گردآوری نموده‌ایم. افتخارمان حضور ۲۰ ساله با شما همکاران گرامی در صنعت سنگ و ساختمان بوده که به گواه شما عزیزان طی تمام دوران و از ابتدا همواره سعی نموده‌ایم تا در کیفیت بهترین باشیم. مجموعه مای توری، توری فایبر گلاس مارامو را که دارای استاندارد اروپا است و داخل بسته بندی مناسب است. مشخصه توری مارامو وجود سه خط رنگی مشکی، قرمز و آبی است. کیفیت مای تور برای حرفه‌ای‌ها است. برای کسب اطلاعات میتوانید مقاله خرید توری فایبر گلاس را مطالعه کنید.

انتخاب توری فایبرگلاس مناسب

برای انتخاب توری فایبر گلاس خوب بهتر است از شرکتی که چندین سال است فعالیت میکند مشاوره بگیرید. و یا مقاله های تخصصی در این زمینه را مطالعه کنید. از آنجایی که مش فایبرگلاس دارای انواع متنعی است بنابراین در انتخاب آن باید دقت کنید تا متناسب با سنگ و یا فضای مورد نیاز عایق کاری و آببندی نسبت به خرید این محصول اقدام کنید.

جمع بندی

توری فایبر گلاس باتوجه به این که یک نوآوری در صنعت است، کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد. یکی از این صنایع، صنعت سنگ ساختمانی است. این محصول مش های متنوعی دارد و باتوجه به مش ها و گرماژهای مختلف گستره آن متنوع است. توری فایبر گلاس برای پشت سنگ، سرامیک و کاشی استفاده میشود. همچنین در عاقکاری مواردی مثل کف و دیواره استخرها، برای گچکاری و سیمانکاری مورد استفاده قرار میگیرد.

4.9/5 - (26 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق محفوظ است