انتخاب توری فایبرگلاس مناسب

انتخاب توری فایبرگلاس مناسب

در دهه های اخیر توری فایبر گلاس بعنوان یکی از مصالح نوینی که جایگاه خود را در صنعت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان پیدا کرده و بسیار پر کاربرد است. معماران و پیمانکاران در صنعت ساخت وساز  به دنبال راهی برای افزایش طول عمر بهره وری ساختمان بود و این عمر مستلزم بررسی همه جانبه این موضوع در زمینه‌های مختلف مانند مقاوم سازی ساختمان، عایق بندی ساختمان در برابر عوامل مخرب و همچنین استفاده از مصالح با دوام و مقاوم در سازه می‌باشد

اما نکته مهم انتخاب نوع مناسب توری فایبر گلاس برای کاربری مورد نظر است. از آنجایی که فروشندگان و واردکنندگان این محصول در هر جایی به دنبال صرفه‌ی اقتصادی خود هستند و در بعضی موارد با ارائه محصول توری فایبرگلاس نامرغوب باعث می‌شوند توری فایبر گلاس کارایی صددرصد خود را ارائه نکرده و ضعف در مقاومت و دوام مصالح را در پی دارد، در نتیجه می‌بایست در انتخاب محصول توری فایبر گلاس دقت لازم را داشت. در این مقاله قصد داریم ویژگی یک توری فایبر گلاس خوب و با کیفیت را به شما بیاموزیم.

ویژگی‌های یک مش فایبر گلاس خوب  

مقاومت توری نسبت به تغییر شکل :

برای بررسی مقاومت توری در برابر تغییر شکل می توان با آزمایش ساده  آن را بررسی کرد: یک مقداری الیاف فایبر گلاس مچاله کرده و سپس رها می‌گردد، مش به طور کامل باید شکل اصلی خود را بازیابی می کند. علاوه بر این، جهت بررسی بافت مش فایبرگلاس بعد از مچاله شدن نباید تغییر کند و به حالت اول خود باز گردد در غیر این صورت توری با کیفیت نمی باشد.

مقاومت کششی توری فایبرگلاس:

توری فایبر گلاس خوب باید دارای مقاومت کششی بالای 800 نیوتن باشد، بتواند فشار بالایی تحمل کند. در برابر کشش مقاومت بالایی داشته باشد و همچنین در برابر ضربه مقاوم باشد.

مقاومت در محیط های قلیایی :

یکی از مهمترین شاخص برای انتخاب مش فایبرگلاس خوب، مقاومت بالای آن در برابر مواد قلیایی است. مقاومت قلیایی توری توانایی آن در حفظ خواص مکانیکی مش فایبرگلاس در یک محیط قلیایی است. در واقع مش فایبرگلاس بیشتر در پلاستر و لایه‌های گچی و سیمانی به کار می‌رود و مخلوط‌های گچ و ملات‌های مبتنی بر سیمان دارای محیط قلیایی تهاجمی با PH بالای 7هستند. در چنین محیطی استحکام کششی توری فایبر گلاس و به دنبال آن کارایی آن نیز کاهش می‌یابد. از این رو، در محیط‌های قلیایی به خصوص ماتریس‌های سیمانی باید از توری فایبر گلاس مناسب که خاصیت ضد قلیا دارند استفاده شود.

مش قلیایی AR برای بازسازی، تثبیت و مقاوم سازی عناصر سازه ای مناسب است. مناسب ترین ماتریس مش فایبرگلاس با توجه به نوع تکیه گاه تعیین می گردد.

ویژگی‌‌ مش فایبرگلاس مناسب گچکاری

توری فایبر گلاسی که برای پوشاندن سطوح گچی و سیمانی ساختمان به کار می رود، این توری ها می‌توانند پایه نگهدارنده قدرتمندی برای ملات کشی مانند سیمان کاری و یا گچکاری باشند.از جمله ویژگی برجسته ای که یک توری فایبر گلاس برای گچکاری باید داشته باشد:

  • طول عمر توری فایبر گلاس بسیار زیاد است، هچنین استفاده از توری سبب افزایش طول عمر مصالح می شود.
  • الیاف شیشه ای و مواد پلی مری رزینی موجود در توری فایبرگلاس مقاومت شیمیایی بالا دارد.
  • توری فایبرگلاس گچکاری ساختاری مقاوم در مقابل رطوبت است. توری فایبر گلاس در مواجهه با رطوبت و یا جریان آب متورم نمی‌شود.
  • مش فایبرگلاس گچکاری عایق الکتریکی بسیار قوی می باشد.
  • مقدار مقاومت کششی و الاستیسیته توری فایبرگلاس بسیار زیاد است.
  • مقامت بالا در برابر تغییرات دمایی دارند.  این توری‌ها در مقابل تنش‌های سنگین حرارتی و یا چرخه‌های ذوب و انجماد تغییر شکل نمی‌دهند.

گرماژهای توری فایبرگلاس مناسب

  • برای عایق کاری توری‌های 75 گرمی را با عرض های 100 و 120 و همچنین توری‌های 110 و 120 گرمی و 160 گرمی را با چشمه های 10*10 و 5*5 مناسب می باشد.
  • مش فایبرگلاس با گرماژ ۱۶۵گرم بر متر مربع در یکپارچه سازی المان های بنایی باربرو برای مقاوم سازی نازک کاری های ضخیم استفاده می شود. مزایای این نوع توری عبارتند از: سبکی، کارایی و ایمنی.
  •  مش فایبر گلاس با گرماژ ۱۴۵ گرم بر متر مربع برای مقاوم سازی کف به عنوان جایگزینی برای مش فلزی سنتی استفاده می شود.
  • مش فایبرگلاس با گرماژ ۱۲۵ گرم بر متر مربع در ترمیم اندود کاری های ضخیم استفاده می شود که در ترمیم آن باید از چسب هایی مخصوصی استفاده شود.

در نهایت…..

در این مقاله خواندیم قبل از اقدام خرید توری فایبر گلاس، بدانیم چه ویژگی هایی دارد، تا بتوانیم یک توری فایبر گلاس مناسب و با کیفیت خریداری کنیم، یکی از سایت های معتبر در این زمینه سایت mytoor.ir می باشد که می توان برای آگاهی بیشتر به این سایت مراجعه کرد.

سوالات متداول

مش فایبرگلاس 5*5 و 55گرمی چه نوع توری است؟

این نوع توری با توجه به چشمه آن ملات خوری بیشتری داشته و با توجه به گرماژ آن توری مقرون به صرفه ای می باشد.

از توری 160گرمی 5*5 به جز فراوری سنگ در کجا استفاده می شود؟

این توری به دلیل گرماژ بالا و آهار زیاد آن برای وکیوم کردن سنگ کوب استفاده می شود.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق محفوظ است